Einu į jogą!

Išsirinkti jogos mokytoją, tai panašiai, kaip išsirinkti psichoterapeutą. Vienas mažai aiškina, kitas per daug reikalauja, trečias nieko nerodo, o ketvirtas nieko netaiso. Aš buvau atradusi savo pirmuosius jogos mokytojus mažytėje studio netoli Paryžiaus, bet persikrausčiau, ir nutolo man jie. Sakau mokytojus, nes tai buvo šauni porelė, kuri organizuodavo pamokas kartu. Vienas vesdavo pamokas ir demonstruodavo ant kilimėlio priekyje, kitas stebėdavo jogius iš nugaros ir pataisydavo.

Po to, kaip pati juokiausi, prasidėjo mano jogos studijų tinderinimas. Ėjau visur kur galėjau ir vis nerasdavau niekur savo jogos guru. Kol supratau, kad mano pirmieji mokytojai mokė Aštanga jogą, o aš dažniausiai pakliūdavau į Hatha jogos pamokas.

Taigi kiek yra tų jogų ir kuo jos skiriasi?

  • Hatha joga yra seniausia bei populiariausia. Ji yra visapusiška, kuri susideda iš įvairaus sunkumo asanų (pozų) ir kvėpavimo, kuris padeda atsipalaiduoti ir palengviną lankstumą.
  • Aštanga joga yra dinamiška, kuri susideda iš šešių serijų pozų, kurios seka viena po kitos pagal kvėpavimo ritmą. Aštanga buvo naudojama jaunuolių paruošimui prieš karą.
  • Vinyasa joga – tokia pati dinamiška, įvairios pozos seka viena kitą, bet nėra specifinės serijos.
  • Iyengar – norintiems “išlyginti” savo pozas, kiek intensyvesnė nei bazinė praktika. Šis metodas yra pagrįstas anatominiais principais ir skirtas net gi terapiniais tikslais.
  • Kundulini – patariama jau pažengusiems, norintiems labiau pažinti savo kūną. Šios jogos esmė yra viskas apie stuburą ir nugaros smegenyse esančia energiją.
  • Kiek pažengusi Kundilini jogos versija yra Tantra joga, kurios esmė yra apie seksualinę energiją.
  • Yin joga yra lėta, kurios pozos laikomos kelias minutes. Tinka norintiems išvystyti savo vidinę ramybę ir koncentraciją. Pozos metu rekomenduojama meditacija.
  • Acroyoga – tai yra ta rūšis, kur mano brangusis niekaip nepasirašo. Joga dviese, kurioje yra asanų, akrobatikos, šokio ir netgi tailandieniško masažo principų.
  • Fly joga – sukurta kineziterapeutų ir turintį nerealų lengvumo pojūtį – aš skrendu. Ant specialios tampomos medžiagos hamakų atliekami įvairiausi pratimai, kartais mažai primenantys jogą, bet užtat sukuriantys nerealų lengvumo pojutį. Vienintelis šios jogos rūšies trūkumas – labai brangiai kainuojančios pamokos.
  • Bikram joga – hatha jogos principis paremta intensyvia praktika, atliekama drėgnoje karštoje salėje (40°C). Tinka visiems, kurie neturi širdies problemų.
  • Nidra joga, kurios pagrindas kvėpavimas ir vizualizacijos. Praktika prasideda savo pasirinktu teigiamu teiginiu, kuri atspindi jūsų norima patobulinti savybę. Nebuvau, nemačiau, tad aiškiau jums papasakoti negaliu.

Tai rinktis tikrai yra iš ko, svarbu atrasti tai, kas tinka mums. Jeigu nepatiko viena jogos studija, tai nereiškia, kad jums nepatinka joga. Raskite savają ir patiks!

 

Paryžiuje gyvenu jau virš dešimt metų. Dirbau gerai apmokamą, bet sunkų ir nebeįdomų darbą, baigiau humanitarinių projektų valdymo magistrą ir įsidarbinau pas Gydytojus be Sienų. Gyvenimas karo zonose, susitikimas su tradicine medicina, šuviai sekmadienį ryte.. Visa tai tapo taip arti.

Leave a Reply